Madara: Odmienić los Polski? Trwanie i rozwój cz. 5

“Vincit qui patitur – zwycięża ten, kto wytrwa. “  Zapewnienie trwałości, stabilności i rozwoju naszej wspólnoty w warunkach suwerenności wydaje się być zadaniem trudnym i chyba najważniejszym […] Trwanie i rozwój Zapewnienie trwałości, stabilności i rozwoju naszej wspólnoty w warunkach suwerenności wydaje się być zadaniem trudnym i chyba najważniejszym do zrealizowania. W koncepcji SO Czytaj dalej

Madara: Odmienić los Polski? Początek cz. IV

„Najpierw Cię ignorują. Potem śmieją się z Ciebie. Później z Tobą walczą. Później wygrywasz.” – Mahatma Gandhi . POCZĄTEK Jak już wcześniej pisałem koncepcja SO (Sukcesji Obywatelskiej) dotyczy zmian w naszej ojczyźnie, precyzyjniej mówiąc sposobu/trybu wprowadzenia tych zmian i utrzymania ich trwałości: upodmiotowienia i rozwoju Polaków, całej naszej wspólnoty, odbudowy więzi decydujących o Czytaj dalej

Prof. Leszek Jazownik – DESTRUKCJA TOŻSAMOŚCI NARODOWEJ JAKO UKRYTY PROGRAM NAUKOWY I EDUKACYJNY*

      Prof. Leszek Jazownik   Niczym Sybir - niczym knuty I cielesnych tortur król! Lecz narodu duch otruty - To dopiero bólów ból! (Z. Krasiński, Psalm miłości)       Wprowadzenie Unia Europejska miała budować Europę Ojczyzn. Miała być federacją suwerennych państw, szanującą tożsamość i odrębność poszczególnych Czytaj dalej

Dr hab. Jolanta Wilsz o edukacji

JAKIE WARUNKI POWINIEN SPEŁNIAĆ PROCES EDUKACYJNY Z PUNKTU WIDZENIA CYBERNETYCZNEJ TEORII SYSTEMÓW AUTONOMICZNYCH MARIANA MAZURA? W dobie globalizacji e d u k a c j a powinna: • uwzględniać indywidualne potrzeby uczących się oraz wymogi gospodarki rynkowej; • wspomagać rozwój uczniów zgodny z ich wrodzonymi predyspozycjami; • przygotowywać człowieka do ciągłego samorozwoju koniecznego do Czytaj dalej