Celowość ekonomiczna stowarzyszeń branżowych Istniejące izby i stowarzyszenia branżowe. Należy wziąć pod uwagę, że poza powyższymi rodzajami wydatków promocyjnych występują jeszcze inne rodzaje w znaczeniu bardziej rozproszonym, czy podmiotowo indywidualnym. Mamy w kraju ponad 200 izb gospodarczo, rzemieślniczo-handlowych, a ja sam znam 152 izby gospodarczo-rzemieślnicze, które w jakimś Czytaj dalej
dr Ryszard Ślązak – Korekcyjno-naprawczy program gospodarczy (część I)
A. Promocja eksportu i gospodarki. 1. Pozorność promowania eksportu. Programowanie polskiego eksportu jeszcze w roku 2013, kiedy pisano ten program, było prowadzone w kilku departamentach Ministerstwa Gospodarki i w innych różnych instytucjach i podmiotach gospodarczych. W Ministerstwie Gospodarki jest Departament Instrumentów Wsparcia, który zajmuje się promocją eksportu z dofinansowaniem z puli Czytaj dalej
Dr Ryszard Ślązak – Powikłana prywatyzacja
Uwłaszczenie majątkowe przedsiębiorstw państwowych W roku 1988/89 upadające władze socjalistycznego państwa rozważały zniesienie monopolu powszechnej własności państwowej. Zastanawiano się nad powrotem do terminologii okresu dwudziestolecia międzywojennego, do własności Skarbu Państwa, własności komunalnej, spółdzielczej oraz powszechnej własności prywatnej. Zelżała cenzura w piśmiennictwie Czytaj dalej
dr Ryszard Ślązak – Instrumenty polityki finansowej lat 1990-tych
Przystępując do realizacji nihilistycznej doktryny prywatyzacyjnej, ówczesne władze musiały, głównie poprzez politykę finansową, wprowadzić takie kryteria i parametry finansowe, aby wystąpił samoistny, niejako wewnętrzny, społeczny przymus prywatyzacyjny ograniczający perspektywiczny rozwój państwowych podmiotów przemysłowych, rolnych i zakładów przetwórstwa spożywczego. Jeszcze w grudniu 1989 Czytaj dalej
Najnowsze komentarze