Zamieszczone w dniu 31 października 2024 r., autor: State of the Nation
Autor: Jayanta Bhattacharya
Brownstone Institute
Raport Izby Reprezentantów na temat propagandy HHS Covid jest druzgocący. Administracja Bidena wydała prawie 1 miliard dolarów na wciskanie Amerykanom kłamstw na temat szczepionek Covid, dawek przypominających i masek. Gdyby kampania została przeprowadzona przez firmę farmaceutyczną, zostałaby ukarana grzywną.
HHS zaangażował firmę PR Fors Marsh Group (FMG) do prowadzenia kampanii propagandowej.
Głównym celem było zwiększenie wyszczepialności przeciwko Covid.
Strategia:
1. Wyolbrzymiaj ryzyko śmiertelności z powodu Covid
2. Zbagatelizuj fakt, że nie było dobrych dowodów na to, że szczepionka Covid zatrzymuje transmisję.
Kampania propagandowa wykraczała poza przyjmowanie szczepionek i obejmowała wyolbrzymianie skuteczności masek oraz dążenie do zachowania dystansu społecznego i zamykania szkół.
Ostatecznie, ponieważ przekaz nie pokrywał się z rzeczywistością, kampania załamała zaufanie społeczne do zdrowia publicznego.
Firma PR (FMG) czerpała większość swoich błędnych badań naukowych z “wytycznych” CDC, które ignorowały ustalenia FDA dotyczące ograniczeń szczepionki, a także odkrycia naukowe z innych krajów, które zaprzeczały grupowemu myśleniu CDC.
Raport szczegółowo opisuje przerzucanie masek przez CDC na przestrzeni lat. Szczególnie irytujące jest przypomnienie sobie dziwnego, antynaukowego, antyludzkiego skupienia CDC na maskowaniu małych dzieci maskami z tkaniny w 2022 roku.
Doradca prezydenta Bidena ds. Covid, Ashish K. Jha, czekał do grudnia 2022 r. (zaraz po odejściu ze służby rządowej), aby powiedzieć krajowi, że “nie ma na świecie badania, które pokazuje, że maski działają tak dobrze”. Co zajęło mu tyle czasu?
W 2021 r. była dyrektor CDC, Rochelle Walensky, na żądanie krajowego związku zawodowego nauczycieli, zmieniła wytyczne CDC dotyczące dystansu społecznego, gwarantując, że szkoły pozostaną zamknięte dla nauki stacjonarnej przez wiele miesięcy.
W tym okresie firma PR FMG wypuściła reklamy informujące rodziców, że szkoły zostaną zamknięte, jeśli dzieci nie zamaskują się, nie będą trzymać się z dala od przyjaciół i nie zostaną zaszczepione przeciwko Covid.
W marcu 2021 r., nawet gdy CDC powiedziało Amerykanom, że zaszczepieni nie muszą nosić masek, firma PR wyemitowała reklamy mówiące, że maski są nadal potrzebne, nawet dla zaszczepionych. “To nie czas na rozluźnienie” – powiedziano nam, a wobec braku dowodów na to, że cokolwiek z tego dało.
W 2021 r., aby wesprzeć dążenie administracji Bidena/Harris do wprowadzenia mandatów na szczepienia, firma PR forsowała fałszywy pomysł, że szczepionka zatrzymała transmisję Covid. Kiedy ludzie zaczęli zapadać na “przełomowe” infekcje, załamały się zaufanie publiczne do zdrowia publicznego.
Później, gdy FDA zatwierdziła szczepionkę dla dzieci w wieku od 12 do 15 lat, firma PR powiedziała rodzicom, że szkoły mogą zostać otwarte jesienią 2021 r. tylko wtedy, gdy zaszczepią swoje dzieci. Reklamy te nigdy nie wspominały o skutkach ubocznych, takich jak zapalenie mięśnia sercowego spowodowane szczepionką.
HHS usunął reklamy propagandowe z tego okresu ze swoich stron internetowych. Łatwo zrozumieć, dlaczego. Są żenujące. W efekcie mówią dzieciom, że powinny traktować inne dzieci jak zagrożenie biologiczne, chyba że są zaszczepione.
Kiedy pojawił się wariant Delta, firma PR podwoiła wysiłki w zakresie siania strachu, masek i dystansu społecznego.
We wrześniu 2021 r. dyrektor CDC Walensky uchylił decyzję zewnętrznych ekspertów agencji, aby zalecić dawkę przypominającą wszystkim dorosłym, a nie tylko osobom starszym. Działanie dyrektora było “bardzo niezwykłe” i wykraczało poza zgodę FDA na dawkę przypominającą tylko dla osób starszych.
Kampania PR i CDC uporczywie przeszacowywały ryzyko śmiertelności z powodu infekcji Covid u dzieci, aby przestraszyć rodziców, aby zaszczepili swoje dzieci szczepionką Covid.
W sierpniu 2021 r. wojsko nałożyło obowiązek szczepień przeciwko Covid, co doprowadziło do zwolnienia 8 300 żołnierzy. Od 2023 roku Departament Obrony stara się skłonić zwolnionych żołnierzy do ponownego zaciągnięcia się do wojska. Jakie szkody zostały wyrządzone amerykańskiemu bezpieczeństwu narodowemu przez mandat szczepień?
Administracja Bidena/Harrisa nałożyła OSHA, CMS i wojskowe mandaty na szczepienia, mimo że CDC wiedziało, że wariant Delta unika odporności poszczepiennej. Kampania PR starannie unikała informowania Amerykanów o słabnącej skuteczności szczepionki w obliczu wariantów.
Kampania propagandowa zatrudniła celebrytów i influencerów, aby “przekonać” dzieci do zaszczepienia się przeciwko Covid.
Myślę, że jeśli celebryta otrzymuje wynagrodzenie za reklamowanie wadliwego produktu, powinien być częściowo odpowiedzialny, jeśli produkt szkodzi niektórym ludziom.
Wobec braku dowodów kampania propagandowa wyświetlała reklamy mówiące rodzicom, że szczepionka zapobiegnie zachorowaniu ich dzieci na Long Covid.
Wraz z załamaniem się zaufania publicznego do CDC, rodzice zaczęli kwestionować wszystkie zalecenia CDC. Jak można się było spodziewać, kampania propagandowa HHS doprowadziła do spadku liczby rutynowych szczepień dziecięcych.
Raport zawiera kilka zaleceń, w tym formalne zdefiniowanie podstawowej misji CDC, aby skupić się na zapobieganiu chorobom, zmuszenie propagandy HHS do przestrzegania zasad etykietowania produktów FDA oraz reorganizację procesu oceny bezpieczeństwa szczepionek.
Prawdopodobnie najważniejsze zalecenie: HHS nigdy więcej nie powinien przyjmować polityki uciszania naukowców o odmiennych poglądach w celu stworzenia iluzji konsensusu na korzyść grupowego myślenia CDC.
Kopię pełnego sprawozdania Izby Reprezentantów można znaleźć tutaj.
HHS musi poważnie potraktować swoje ustalenia, jeśli istnieje jakakolwiek nadzieja na odzyskanie zdrowia publicznego.
___
https://brownstone.org/articles/the-most-devastating-report-so-far/
Wypowiedz się
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.